גרסת האתר רגילה גרסת האתר רגילה
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

http://www.habama.co.il/
הצגות

תיאטרון גשר - מקבת גרסה ללא מילים

ארכיון תאריך: 11 מאי 2019 - 5 יולי 2019

משך: שעה ו-40 דקות

האם תיתכן הצגה על פי טרגדיה של ויליאם שייקספיר ללא הטקסט של ויליאם שייקספיר? האם ייתכן שהצגה כזאת תגרוף מחמאות מכל עבר – נלהבות הרבה יותר מאלה שחולקים המבקרים להצגות שבהן ניתן לשמוע מהטקסט המופתי של שייקספיר? ובכן, מסתבר שתיאטרון גשר העמיד הצגה כזאת, ובכך הוכיח שוב את ייחודיותו בנוף התיאטרון הישראלי.

"מקבת, גרסה ללא מילים", שביים סרגיי זמליאנסקי (האחראי אף על הכוריאוגרפיה) הוא מופע של תנועה, שהעלילה של המחזה מונגשת בו לצופים "רק" באמצעות כותרות שמופיעות בתחילת כל סצינה – וכמובן – באמצעות האקספרסיה של השחקנים/רקדנים על הבמה, באמצעות המוזיקה (של פאבל אקימקין) והתפאורה (שעיצב מקסים אוברזקוב). אבל התוצאה – לא רק משתווה להצגות שייקספיריות מעולות אלא אולי אף עולה על חלקן. סיפורו של מקבת שדרכו אל כס המלכות עוברת דרך רצח ומכתימה בדם את כל שלטונו אינו מאבד מעוצמתו בהיעדר השירה השייקספירית – ואולי אף להיפך, מקבל ממד אוניברסלי יותר, כמעט מיתי.

צוות השחקנים מדבר בעד עצמו: אבי אזולאי לסירוגין עם פיראס נסאר, רוני עינב לסירוגין עם אפרת ארנון, הנרי דוד, הלל קפון, רות רסיוק, ליליאן־שלי רות, נטשה מנור, כרמל קנדל, סבטלנה דמידוב ועוד.

"אף על פי שראיתי הפקות שייקספיריות שהערכתי מאוד, אף פעם לא חשתי בקהל שהבמה כאילו ממש אוחזת אותו, על גופו, נפשו וחושיו, ואולי בעל כורחו, בסוג של כישוף יצירתי מאגי, כאילו מקבת אינה דמות שייקספירית, אלא חלק נוכח מההווה של כל אחד ואחד מהצופים, שחייהם כביכול תלויים בו". ננו שבתאי, "הארץ"

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter