גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

http://www.habama.co.il/
מוסיקה לילדים

צלילי קסם עם ניצה שאול - בואו נבשל אופרה!

ארכיון תאריך: 26 ינואר 2020 - 8 פברואר 2020

משך: שעה

רכישת כרטיס הכרחית לכל גיל

מומלץ לגילאים 4 - 10

בתל אביב המופעים מתקיימים באולם הקטן. להעצמת החוויה, הילדים יושבים על שטיחים והמבוגרים סביבם על כסאות.
כניסת קהל דרך כניסת אמנים - רח' ליאונרדו דה וינצ'י 28, תל אביב


ג'ואקינו רוסיני היה ילד שובב ששנא ללכת לבית הספר ואהב יותר מכל לבשל. אבא ואמא של רוסיני הקטן היו אמנים. אבא רוסיני היה מוסיקאי שניגן על כמה כלים, במיוחד חצוצרה וקרן יער. אמא הייתה זמרת והם הופיעו יחד כשהם נודדים מעיר לעיר באיטליה ורוסיני גדל אצל סבתא. הוריו לקחו אותו איתם והם הפכו מצמד לשלישיה. החיים עם אבא ואמא לא היו קלים משום שהם נסעו הרבה, אימו ואביו לא יכלו לקחת אותו לכל מקום, הוא גם היה צריך ללמוד לפעמים. רוסיני היה ילד מלא חיים, כמו אבא, ויפה, מקסים וכשרוני כמו אמא. הוא אפילו שר יפה כמוה.

 כשהיה רוסיני בסך הכל בן 30, 23 אופרות שכתב הוצגו בו- זמנית מסביב לעולם. הרבה אגדות נכתבו על אופן הכתיבה שלו, למשל – אריה שנקראה אריית האורז משום שרוסיני הלחין אותה במהירות שהספיקה לו להכין אורז לארוחת הערב, או הסיפור על רוסיני ששכב במיטה עם שפעת אבל המשיך לעבוד ואז התווים של הדואט שכתב נפלו על הרצפה, מכיוון שלא התחשק לו לקום, הוא העדיף להלחין דואט חדש.

רוסיני הלחין לפסנתר קטעים עם שמות מצחיקים כמו –"צנוניות, אנשובי, מלפפון קטן ונושאי חמאה בואריאציות". הוא היה אליל בצעירותו ואישיות משעשעת בזקנתו. רוסיני מלך האופרה נפטר בפריז, האופרות שלו הן להיטים עד היום.

יחד עם ניצה שאול ישתתפו במופע רביעיית כלי מיתר, פסנתר ורקדני להקת סבוטאז'.
 

 

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter