גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

http://www.habama.co.il/
הופעות מוזיקה קלאסית

התזמורת הפילהרמונית הישראלית הצעירה סולן ומנצח הלל צרי

ארכיון תאריך: 29 דצמבר 2019 - 7 ינואר 2020

משך: שעה וחצי, כולל הפסקה

התזמורת הפילהרמונית הישראלית הצעירה של המרכז למוסיקה ירושלים חוזרת לבמות בשלשה קונצרטי חורף חגיגים וסוחפים בניצוחו של הצ'לן והמנצח הלל צרי.
הקונצרטים יתקיימו בשלושה מועדים: יום ראשון 29.12.19 באודיטוריום חיפה, יום שני 30.12.19 באולם הנרי קראון בתיאטרון ירושלים וביום שלישי 7.1.20 באולם לואי, היכל התרבות ע"ש צ'רלס ברונפמן תל אביב.
100 חברי התזמורת הפילהרמונית הישראלית הצעירה יקדישו את קונצרט התזמורת בתל אביב למען ילדים חולי לב.
הקונצרט יתקיים בשיתוף עמותת 'הצל ליבו של ילד' - הדואגת לטיפולי לב מצילי חיים במרכז הרפואי ע"ש וולפסון לילדים מכל העולם וחלק מהכנסות הקונצרט יועברו לפעילות העמותה.
בתכנית:
אדוארד אלגר מתוך סרנדה למיתרים במי מינור
יוזף היידן: קונצ'רטו לצ'לו בדו מז'ור
ז'ורז' ביזה: קטעים נבחרים מתוך סוויטת "כרמן"
סזאר פראנק: סימפוניה ברה מינור

קונצ'רטו לצ'לו בדו מז'ור מאת היידן, שנתגלה בשנת 1961 לאחר כ-200 שנה של תרדמת חורף ארוכה נמנה על הקונצ'רטי המנוגנים ביותר ברפרטואר הצ'לני. חברי הפל"צ ינגנו בקונצרט גם את יצירתו הידועה של המלחין סזאר פרנק, הסימפוניה ברה מינור. רומנטיקה סימפונית מאוחרת במיטבה המשלבת את צליל המיתרים החם, בגוון המיוחד של כלי הנשיפה. יצירה שהיא מעין מסע מלודי כרומטי צרפתי מהפנט של צבעים. וכוד יבצעו קטעים מתוך סוויטות כרמן מאת ביזה – סדרת "להיטים" מסחררת מתוך האופרה האקזוטיקה הספרדית, המגוללת את סיפורה של כרמן שוברת הלבבות הצוענייה, ופרקים מתוך סרנדה למיתרים במי מינור אופ. 20. מאת אלגר.


התזמורת הפילהרמונית הישראלית הצעירה של המרכז למוסיקה ירושלים, שמחה להיות חלק מהמאמצים להצלת ילדים חולי לב, ותקיים קונצרט מיוחד בניצוחו ונגינתו הצ'לן והמנצח הלל צרי, בשיתוף עמותת "הצל ליבו של ילד". הקונצרט ייערך ביום שלישי 7.1.20 בהיכל התרבות בתל אביב – וחלק מהכנסותיו יועברו קודש לפעילות העמותה.
עמותת 'הצל ליבו של ילד', הינה עמותה הומניטרית בינלאומית שבסיסה במרכז הרפואי ע"ש וולפסון הדואגת לטיפולי לב מצילי חיים ומעקב רפואי לילדים ממדינות מתפתחות, ללא הבדלי גזע, דת, לאום, מגדר או מצב כלכלי, בהשתתפות כ-100 אנשי צוות מסורים, המקדישים בקביעות חלק ניכר מזמנם לפרויקט זה, ללא תשלום או תמורה. ביולי 2020 תסיים העמותה את הקמת בית החולים לילדים במרכז הרפואי ע"ש וולפסון, שישפר משמעותית את התנאים עבור ילדי חולון בת-ים, דרום תל-אביב ויפו, ויהווה מרכז בינלאומי לניתוחי לב ילדים.
המייסד והרוח המובילה של העמותה היה מנתח הלב המנוח, ד"ר עמרם (עמי) כהן ז"ל. חזונו, מסירותו וכישוריו המקצועיים יוצאי הדופן הובילו את פעילותה מצילת החיים של עמותת 'הצל ליבו של ילד', למיקום בולט בקרב הקהילה הבינלאומית של ארגוני בריאות הומניטריים. מטרת העמותה היא לשפר את איכות הטיפול הרפואי בילדים חולי לב ממדינות מתפתחות הסובלים ממחלות לב, וליצור מרכזי טיפול מיומנים במדינות אלו. מטרות 'הצל ליבו של ילד' מושגות על ידי ביצוע ניתוחי לב וצנתורים מצילי חיים לילדים ממדינות המתפתחות; הפעלת תוכניות הכשרה לאנשי צוות רפואיים והקמת מרפאות לבדיקות טרום ניתוח ולמעקבים שוטפים לאחר ניתוח ממדינות אלו; והובלת משלחות רפואיות למדינות שותפות לשם אבחון, ניתוח והכשרה.
מאז היוסדה בשנת 1995, טיפלה העמותה ביותר מ-5,000 ילדים מ-62 מדינות מתפתחות ברחבי העולם, והכשירה למעלה מ-120 אנשי צוות רפואי ממדינות. ביוני 2018 קיבלה העמותה את פרס האוכלוסין של האומות המאוחדות כהוקרה על הפעילות ההומניטרית לטובת ילדים חולי לב מכל העולם לפעילות העמותה:  

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter