גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

http://www.habama.co.il/
הצגות

תיאטרון הקאמרי - קן הקוקיה

ארכיון תאריך: 1 דצמבר 2019

משך: שעה ו-50 דקות

מהו שיגעון? מהי שפיות? ומי שם את אלה המוגדרים "נורמליים" לשלוט על אלה שלא? היכן עובר הגבול בין תרפיה להתעמרות, בין דאגה לשלום הציבור לבין ניצול והתעללות? הספר "קן הקוקייה" של קן קיזי שהפך לסרט מופת של מילוש פורמן בכיכובו של ג'ק ניקולסון הציב את השאלות הנוקבות הללו באמצע שנות ה-60 של המאה הקודמת, אך הן אקטואליות לא פחות גם היום. נכון, אולי שיטות הטיפול התרככו מעט מאז ולובוטומיה יצאה מהאופנה, אבל חולי נפש ממשיכים להיות מוחזקים בבידוד, מפוצצים בתרופות. גם מחוץ לכותלי המוסדות הסגורים– השאלה האם עלינו לסמוך על אלה המחזיקים בהגה ולאפשר להם לנהל את חיינו נותרת פתוחה וכואבת.

עמרי ניצן החליט להציב את עוז זהבי בתפקיד רנדלמק'מרפי – הפציינט החדש במוסד לחולי הנפש, אשר אינו סר למרותה של האחות הראשית וממריד את יתר המטופלים נגד המערכת. זהבי אמר בראיונות לתקשורת כי על אף שג'ק ניקולסון היה ונותר נר לרגליו ומשחקו בסרט היה לו להשראה, הוא לא חשש לגשת ליצירה הזאת (עיבוד לבמה: דייל וסרמן, תרגום: אילן רונן). מאז יציאת סרטו של פורמן לאקרנים, "קן הקוקייה" הועלה אלפי פעמים בתיאטרונים ברחבי העולם ואפילו הדימוי העוצמתי שיצרו ניקולסון ופורמן נסוג אל מול הסיפור עצמו – על האתגר הנצחי של הפרט שיוצא נגד הממסד.

 משתתפים: איציק אבל, שלומי אברהם, רות אסרסאי, עזרא דגן, עוז זהבי, יצחק חזקיה, שלום כורם,  מוטי כץ, יואב לוי, מיה לנדסמן, רביב מדר, אבישי מרידור, אסף סולומון, זיו קלייר, אורי רביץ, אולה שור סלקטר, אוהד שחר, נעמה שטרית, ערן שראל.

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter