גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

http://www.habama.co.il/
הופעות מוזיקה

אנדלוסית - מקאם מולדתי

ארכיון תאריך: 28 מאי 2019

משך: שעה

מנצחת: סיון אלבו בן חור

"האדם אינו אלא תבנית נוף מולדתו", אמר המשורר שאול טשרניחוסבקי, ואנו בחרנו להוסיף גם את מקאם מולדתו – הסולם, הקצב והצליל המעצבים את דמותו של האדם. בתוכנית זו נכיר שלושה אמנים שעוצבו בנוף מולדתם ותרבותם, שיחד עם התזמורת יגישו לנו את שירה שעבית אנדלוסית, פיוט ויצירה ישראלית מכל מקאם ומקום.

מקסים קרוצ'י, בן למשפחת מוזיקאים יהודים-מרוקאים ענפה, גדל על ברכי הפיוט והמוזיקה האנדלוסית הקלאסית והיום הוא מזוהה עם המוזיקה המרוקאית השעבית. קרוצ'י, מהאמנים המובילים היום במרוקו, שר בסגנונות רבים ומתמחה בסגנון הנקרא "שגורי", סגנון עממי המזוהה עם המוזיקאים היהודים.

קובי אפללו, מהאמנים האהובים והמוערכים בישראל, הוציא ארבעה אלבומים מצליחים ולהיטים שהפכו לחלק בלתי נפרד מהפסקול הישראלי. שיריו המרגשים, המשלבים השפעות מהארץ עם צלילי מזרח ומערב, זכו להצלחה רבה, ובהם "ים הרחמים", "בא מן השתיקה", "שיר געגועים", "מה שהלב בחר" ועוד רבים וטובים.

קוקו תורג'מן, אמן בנפשו ששירה היא אהבתו, מכיר את רזי הפיוט היהודי והמוסלמי ואת סגנונות המוזיקה האנדלוסית והעממית. תורג'מן פועל רבות לקידום ולשימור של המוזיקה האנדלוסית, ולחיזוק הדיאלוג בין מוזיקאים יהודים ומוסלמים, דבר הבא לידי ביטוי בשירתו ובפעילותו ההתנדבותית.

תמונות באדיבות היכל התרבות מודיעין
 

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter