גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

http://www.habama.co.il/
הצגות

תיאטרון בית ליסין - השקר

ארכיון תאריך: 13 ספטמבר 2019 - 14 ספטמבר 2019

משך: שעתיים וחצי

אחרי סדרה של קומדיות מבריקות שהפכו אותו לכוכב, המחזאי הצרפתי פלוריאן זלר עושה זאת שוב: "השקר" (מעין תמונת נגטיב של מחזה אחר שלו, "האמת") הוא מופע להטטנות של מילים, פיתולי עלילה מפתיעים וצורה בלתי שגרתית בעליל. השילוב של כל אלה יוצר קומדיה משובחת ומענגת, החושפת טפח (או שמא מסתירה טפחיים) מהשקרים המלווים את  חיי הנישואים. אבל בעצם מהו שקר? מהי האמת? ומה הקשר ביניהם? 

זלר ידוע כמי שנכנס לסצינת התיאטרון הצרפתי בסערה, בגיל 22, ועשה לעצמו שם של עילוי עם קומדיות שמצליחות להיות שנונות, מתוחכמות ועם קורטוב של פילוסופיה.

המחזה "השקר" נכתב ב-2014 ובית ליסין הוא התיאטרון הראשון שמעלה אותו בישראל. הבימוי המדויק של ליאור אשכנזי מצטרף למשחק נהדר של ארבעת השחקנים - ליליאן ברטו, חי מאור, עדי גילת, בהובלתו של אבי קושניר, המגלמים שני זוגות במפגש שתוצאתו בלתי צפויה לחלוטין. לדברי חיים נוי, שכתב על ההצגה בקפה דה מרקר, לצד המחזה עצמו, המשחק, הבימוי והתרגום הקולח, ראויות לשבחים מיוחדים סצינות התנועה שעוצבו בידי קים גורדון, שבהן השחקנים "כאילו מרקדים" ברגעים מסוימים במחזה.

מעבר לאמירה הכללית כי מדובר במחזה העוסק בשקרים, בחיי נישואים וביחסים בין שני זוגות של חברים ותיקים – לא נוכל לומר כאן הרבה, כדי לא לגלות את סופה המפתיע של ההצגה. תצטרכו ללכת ולראות במו עיניכם!
מאת: פלוריאן זלר
תרגום: דורי פרנס
בימוי: ליאור אשכנזי
משתתפים: ליליאן ברטו, עדי גילת, חי מאור, אבי קושניר
​תפאורה ותלבושות: אורנה סמורגונסקי
 מוסיקה: דניאל סלומון
תאורה: דולב ציגל
 צלם: רדי רובינשטיין
איור פוסטר: איתמר דאובה

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter