גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

http://www.habama.co.il/
הצגות

תיאטרון הבימה - 1984

ארכיון תאריך: 11 אפריל 2019 - 13 אפריל 2019

משך: שעה ו-20 דקות

הרומן "1984" מאת ג'ורג' אורוול הפך מזמן לסמל תרבות וציטוטים משם רכשו מקום של קבע בתודעתנו– החל מהדימוי האימתני של האח הגדול הכל-יודע שהציף את הטלוויזיה בגלגולוכתוכנית ריאליטי וכלה בביטויים כמו "משטרת המחשבות" או "דוחושב" (doublethink), אשר צפו בתת-מודע הקולקטיבי כשדובר הנשיא טראמפ הזכיר בראיון "עובדות אלטרנטיביות". בעקבות התבטאות זו זינקו מכירות הספר הקלאסי.
ריבוי ההקבלות בין הספר, שפורסם חמש שנים אחרי תום מלחמת העולם השנייה, לבין מציאות החיים בעשור השני של המאה ה-21 – חיים רוויי מסכים, מצלמות אבטחה, טכנולוגיות מעקב ומניפולציה– לאו דווקא הופך את משימת העיבוד המחודש ל-"1984" לקלה. אולי אפילו להיפך. אבל, כפי שגורס מבקר התיאטרון של "וואלה!" דוד רוזנטל, התשובה לשאלה האם הבמאי עירד רובינשטיין הצליח להעביר את החוויה מבעד לפן האקטואלי שעליו דובר כבר רבות היא "כן, כן ושוב כן".

ולפי המבקרים, חוויית האימה הדיסטופית אכן עוברת בעיבוד העכשווי של הספר שיצרו רוברט אייק ודנקן מקמילן. עיצוב התפאורה המינימליסטי של פולינה אדמוב, קטעי הווידאו-ארט של גיא רומם הנטמעים בהצגה וכמובן המשחק העוצמתי של השלישייה הראשית: אלכס קרול (הגיבור הראשי וינסטון), אושרת אינגדשט (ג'וליה אהובתו) וגיל פרנק (החוקר הסמוי אובריאן) – משתלבים לכדי מחזה המתרומם מעל הקריצה האקטואלית ויוצר אפקט מרעיד.

בהשתתפות: אלכס קרול, גיל פרנק, אושרת אינגדשט, שחר רז, נדיר אלדד, אורי הוכמן, דוית גביש, בן יוסיפוביץ'
על-פי רומן מאת: ג'ורג' אורוול
עיבוד: רוברט אייק, דנקן מקמילן
תרגום: אלי ביז'אווי
בימוי: עירד רובינשטיין

"מעל לכולם ניצב אלכס קרול הנהדר כווינסטון, האיש הקטן המנסה למרוד בשיטה ומגלה שלכל אדם יש את נקודת השבירה שלו. הביצוע המצמרר שלו מזכיר לנו את הכוח האפל של הספר, ומאשר לנו את הרלוונטיות שלו לימינו, כתמרור אזהרה מפני אובדן האינדיבידואליות וחופש המחשבה", שי בר יעקב, "7 לילות".

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter