גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

http://www.habama.co.il/
הופעות מוזיקה

התזמורת האנדלוסית אשדוד - פיוט במקאם ישראלי

ארכיון תאריך: 21 ינואר 2020

משך: שעה ו-40 דקות

משתתפים:
חיים לוק, מימון (מני) כהן, בניה ברבי
מקהלת המרכז לפיוט ושירה, אשדוד
מנצח: רפי ביטון

המקאם הינו היסוד המרכזי ביותר במוסיקה של ארצות האיסלאם ולו מקום מרכזי במסורת הפיוט הנושאת בתוכה זיכרון, מסורת, תפילה, תקווה וקשורה בחוטים רבים אל זמן ומקום. "פיוט במקאם ישראלי" הוא רעיון המאתגר בו אנו מאתגרים את השיח המוסיקלי הקיים בין עולם הפיוט המסורתי ליצירה הישראלית המתהווה. התזמורת האנדלוסית מובילה דיאלוג המתכתב עם היצירה הישראלית ואנו שמחים לאתגר את עצמנו שוב ושוב ולהיות מרכיב חשוב בעדנה לה זוכה הפיוט במוסיקה הישראלית.

את רפרטואר הפיוטים יובילו: רבי חיים לוק, מגדולי הפייטנים בימינו, שממרום שנותיו וניסיונו פתוח ומאותגר מתמיד לדיאלוג מוסיקלי עם היצירה הישראלית העכשווית. מימון (מני) כהן מחנך ופייטן מוביל המתמחה ברזי השירה האנדלוסית ודבריו בנוסף לשירתו מעשירים כל תכנית. שניהם שיתפו פעולה בהצלחה במסגרת התזמורת עם אמנים מובילים כמו ברי סחרוף, יונתן רזאל, שלמה בר, אהוד בנאי, אביתר בנאי, חיים ישראל ועוד.

לראשונה נארח את בניה ברבי אמן ויוצר צעיר, מהבולטים בשנה האחרונה במוסיקה הישראלית. מאז שהפך לאחד הבולטים בתכנית הטלוויזיה "דה ווייס" עם הביצוע האלמותי לשירו של מאיר אריאל "מודה אני", כבש בניה ברבי את תחנות הרדיו, שיתף פעולה עם אמנים מובילים וריגש רבים באישיותו ובשירתו המיוחדת. זהו תחילתו של שיתוף פעולה מסקרן עם אמן המביא זיכרון ילדות ומסורת פיוט אל שירתו וקולו המיוחד. לנו בתזמורת, השתתפותו של בניה ברבי היא מאוד סמלית ומרגשת מכיוון שהוריו הם מנויים ותיקים בתזמורת.

את הקונצרט תעשיר ותלווה מקהלת המרכז לפיוט ושירה מאשדוד המתמחה בפיוט ובשירה האנדלוסית.

צילום: שי פרנקו

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter