גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

  • לתשלום: 3221* או 072-275-3221
  • א׳-ה׳ 8:00-21:00, ו׳ 8:00-15:00, ש׳ 8:00-21:00
http://www.habama.co.il/
הופעות מחול ובלט

להקת חופש שכטר - גראנד פינאלה

ארכיון תאריך: 27 נובמבר 2019 - 30 נובמבר 2019

משך: שעתיים

הכוריוגרף הישראלי חופש שכטר עבר ללונדון לפני שנים רבות ושם זכה לשם עולמי ולמוניטין של אחד מהכוריאוגרפים ואנשי אמנויות הבמה החשובים בזמננו. לשיא המימוש שלו הוא הגיע אחרי שהקים בשנת 2008 את להקת הבלט שלו, "להקת חופש שכטר", שאיתה הוא העמיד מופעים שכבשו את פסגות ההכרה וההצלחה. בין היתר, את "התקוממות" (Uprising), "האמנות של לא להסתכל לאחור" (The art of not looking back) ו"האם הפוליטית" (Political mother).

במופע החדש, "גראנד פינאלה", שכטר הוא גם מלחין המוזיקה וגם הכוריוגרף. להקה מנגנת את המוזיקה המקברית של שכטר על הבמה לצד הרקדנית. מדובר באחת היצירות היותר מתוחכמות של שכטר, כתב "גרדיאן" הבריטי – מעין "ואלס פרוע אל סוף הזמנים, ריקוד סביב התהום". יחד עם זאת, מציין העיתון, למרות הנחת היסוד האפלה הטמונה במופע – ההידרדרות הבלתי נמנעת של העולם אל עבר האפוקליפסה – היצירה של שכטר "מוארת באופטימיות מסקרנת". הרושם של מבקרת הגרדיאן ג'ודית מקרל הוא שהעיסוק הישיר ברוח הזמן המבהילה שלנו עזרה לכוריוגרף לגרש רוחות ושדים פרטיים משלו – אלה שאיתם הוא התעמת ביצירותיו הקודמות.

"גראנד פינאלה" היא גם מופע תנועה, גם הופעה מוזיקלית, גם תיאטרון – ובעיקר יצירה מקורית לחלוטין. היא נועזת, אמביציוזית, עגומה ויפהפייה. מתארת עולם המסוכסך עם עצמו עם אנרגיה של אנרכיה מתפרצת וקומדיה אלימה.

"אובזרבר" השווה את היצירה לריקוד המוות של ימי הביניים וכתב שהכוריוגרפיה היפה של שכטר נלחמת כאן עד המוות ביסוריו הקיומיים.

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter