גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

http://www.habama.co.il/
הצגות

ז'ראר דפארדיה ופאני ארדן בהצגה לפי המחזה של מרגריט דיראס - מוסיקה של שניים

ארכיון תאריך: 18 מרץ 2017 - 19 מרץ 2017

משך: שעה ו-40 דקות, כולל הפסקה

ההצגה בצרפתית עם תרגום סימולטני (כתוביות) לרוסית ועברית.

ז'ראר דפארדיה (Geraud Depardieu) ופאני ארדן (Fanny Ardant) בהצגה לפי המחזה של מרגריט דיראס (Marguerite Duras) "מוסיקה של שניים" ( La Musica Deuxieme) (בשתי מערכות)

"מוסיקה של שניים" - זהו סיפור עצוב של אהבה שנגמרה, קבורה תחת ערימה של עלבונות הדדיים וחוסר הבנה. פעם הם היו זוג וחיו בעיר הזו. כעת הם מגיעים לכאן כדי להתגרש באופן רשמי... ועדיין אין הם מצליחים להבין איך זה קרה...". הצגה זו הינה שעה וארבעים דקות של אושר צרוף עבור הצופה. גבר ואישה, המפגש האחרון ביניהם, ליל אהבים אחרון - ללא נשיקות וחיבוקים, נועז וחסר תקנה. ניסיון להקשיב ולומר. לשווא. כאשר השחר עולה הם רואים בברור שהם קשורים זה לזו לנצח. אבל עד שיעלה השחר אנו נצעד יחד איתם דרך הפחד (הוא יהרוג אותה!), התקווה (אולי ישלימו בכל זאת), הצער (כה קשה להבין!..)... כן, דבר אינו פשוט ביניהם. חבל הרי אנחנו אוהבים אותם כל כך. פאני ארדן וז'ראר דפארדיה. היא - סוערת, הפכפכה, מזמינה. מהודרת. הוא - חושני וחלש, פגיע וחד. מושך עד מאוד. ביחד הם מצליחים להפוך דרמת אהבה בנאלית לנס תיאטרלי.

ההצגה מבוססת על מחזה של מרגריט דיראס הנושא אותו שם, שנכתב בהזמנה מיוחדת של ה-BBC.

מרגריט דיראס - סופרת צרפתייה מפורסמת ומחברת של תסריטים קולנועיים רבים. בשנת 1961 היא זכתה בפרס האוסקר עבור התסריט הטוב ביותר, ובשנת 1985 זכתה בפרס של פסטיבל ברלין - פסל "דוב הכסף".

המחזה "מוסיקה של שניים" - אינו הפרויקט המשותף הראשון של דפארדיה וארדן. הם כבר השתתפו יחדיו בסרט של פרנסואה טריפו "האישה ממול" (1981) ובדרמה קולנועית של אן פונטן "נטלי" (2003). מעניין ששחקניות ששיחקו בקולנוע אישה המאוהבת בדפארדיה לרוב הפכו למאהבות שלו גם בחיים. זהו הקסם הגברי שלו, שלא ניתן לעמוד בפניו. אולם זה לא היה גורלה של פאני ארדן. כנראה כך רצה הגורל. במקום זאת היא הפכה לחברה ולמוזה של טריפו, ואת ז'ראר דפארדיה תיארה תמיד כאדם נפלא וחבר טוב. והנה, כעבור שנים ארוכות פאני ארדן וז'ראר דפארדיה נפגשים שוב. שניהם בני 67. נדמה שהכל כבר מאחוריהם וסיפור אהבה יכול להתרחש רק על הבמה. אולם שניהם עדיין נפלאים, מוכשרים ומקסימים. ומי יודע אולי דווקא כאן, בישראל, ניצוץ האהבה ידלוק בין שני אנשים מרשימים אלה.

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter