גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

http://www.habama.co.il/
מוזיקת עולם

פסטיבל מדיטרנה 2016 - מופע של לוז קאסל - Luz Casal

ארכיון תאריך: 7 יוני 2016

משך: שעה וחצי

כל הקונצרטים במסגרת פסטיבל מדיטרנה 2016 

זו הפעם הראשונה בה הזמרת הספרדייה לוז קאסל מופיעה בישראל. קאסל, שפרצה לתודעה בתחילת שנות ה 80, מכרה לאורך הקריירה המוסיקלית שלה למעלה מ 5- מיליון אלבומים, ונודעה בלהיט "שנה של אהבה" מפסקול הסרט "עקבים גבוהים" של הבמאי פדרו אלמודובר.

יופיה הכובש, כשרון הריקוד שלה ושירתה העוצמתית המרגשת, הפכו אותה לאחת הזמרות האהובות בספרד ומחוצה לה. היא רכשה את רוב השכלתה המוס-יקלית במדריד, שם למדה שירה, נגינה על פסנתר ובלט. לוז ("אור" בספרדית) הלחינה לא מעט מהשירים שהקליטה, שיתפה פעולה לאורך השנים עם מוזיקאים רבים, קיימה סיבובי הופעות בינלאומיים והופיעה בפסטיבלים גדולים ברחבי העולם.

ב 2009- היא הוציאה את La Pasion - אלבום מחווה לזמרי הבולרו החשובים שפעלו משנות ה 40- ועד ה 60- , בו ביצעה גרסאות לשירים כמו "Alma Mia" (הנשמה שלי), "Cenizas" (האפר), ו "Historia de Un Amor" )ההיסטוריה של אהבה). האלבום הגיע למעמד אלבום זהב בספרד ופלטינה בצרפת, ולאחריו זכתה קאסל גם במדליית התרבות והאמנות של צרפת.

ב 2013- , לאחר שש שנים בהן לא הקליטה חומרים חדשים, ובמהלכן נלחמה בסרטן השד - הוציאה קאסל אלבום כפול בשם Alma , שפורסם בו זמנית בשתי מהדורות: אחת בספרדית, והאחרת שהופצה בצרפתית, פורטוגזית ואיטלקית, בעקבות הצלחתה הבינלאומית. האלבום כולל לחן מקורי של ואנגליס ואדפטציות לשירים של לואיג’ י טנקו, בנג’ מין ביולה ואנטוניו קרלוס ז’ ובים.
 בין אם בספרדית או בשפות אחרות, שירתה הכובשת של קאסל נעה בין אלקטריק-בוסה לרוקנ’ רול, ונוכחותה המחשמלת על הבמה מגישה את הבלדות בשיא הדרמה שלהן.
 

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter