גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

http://www.habama.co.il/
הופעות מחול ובלט

לראשונה! תחרות ארצית לריקודים לטינו-אמריקאיים Dance open Holon 2016

ארכיון תאריך: 19 מרץ 2016

משך: שעתיים



 ענף הספורט הזה זכה להצלחה גדולה והגיע לרמת הישגים המאפשרת לנו לטעון שהרקדנים הישראלים מצייגים את ארצנו בכבוד רב בתחרויות יוקרתיות מסביב לעולם.

השנה תראו את זוגות הרקדנים החזקים ביותר בארץ רוקדים על הפרקט בקרב על מקום הראשון.

המונח "ריקודים סלוניים" מתייחס לסגנון ריקודי זוגות המבוססים על סגנונות אשר התפתחו בכל רחבי העולם ואומצו בתרבות המערבית. ריקודים סלוניים החלו כריקודים עממים ועם הזמן התפתחו והפכו לתחום תחרותי. הפריצה הגדולה של הריקודים הסלוניים בארץ הייתה בשנות ה-90 עם העלייה מברית המועצות לשעבר, שבה תחום הריקודים הסלוניים זכה לפופולריות רבה והגיעה לרמה מקצועית גבוהה. בשנים האחרונות, עם התפתחות תוכניות המציאות, זכה תחום הריקודים הסלוניים לחשיפה שהביאה לפופולריות עצומה. בין תוכניות אלה בולטת התוכנית "רוקדים עם כוכבים". התוכנית מראה את הצד הזוהר של הריקוד, הדגש הוא על התלבושות ושואו ולאו דווקא על הפן המקצועי.

הריקודים הסלוניים שרואים בהופעות שונים לחלוטין מן הריקודים הסלוניים בתחרויות. בהופעות לא חלות שום הגבלות תנועתיות על הזוג. מטרת ההופעה היא לבדר את הקהל, לרגש אותו ולעניין אותו וכל תנועה היא מותרת. לעומת זאת בתחרויות יש חוקים ברורים ונוקשים בכל ריקוד וריקוד אשר חלים על הזוג. העמידה בחוקים זהו אחד הקריטריונים לפיהם הזוג נשפט, בין היתר

קיימים עשרה ריקודים בסיסים בתחום הריקודים הסלוניים אשר מתחלקים לשתי קבוצות של חמישה ריקודים. כאשר לכל קבוצה סגנון ואופי שונים.

הריקודים בקטגוריה זו מקורם באירופה. הזוג חייב להיות במגע מתמיד לאורך כל הריקוד, אסור להם לעזוב ידיים מתחילת הריקוד ועד סופו. הגבר לובש חליפת טוקסידו והאישה מעין שמלת ערב. קיימת יצירתיות רבה בתלבושות של הנשים והשמלות נראות כמו שמלות של נשפים של פעם.

ואלס אנגלי (Slow Waltz) - קצב של שלושה רבעים איטי.
טנגו (Tango) - ריקוד ארגנטינאי במקור. הגיע מלאטינו אמריקאיים לפני שריקודים סלוניים ניהיו תחרותיים רשמית והתפתחו בעולם. הוא היה במקום הפסודובלה בלאטין.
סלוופוקס/פוקסטרוט (Slow Foxtrot) - אחד הריקודים המורכבים והקשים בתחום הריקודים הסלוניים כיוון הוא מצריך רמה גבוה של שליטה על הגוף.
ואלס וינאי (Viennese Waltz) - קצב של שלושה רבעים מהיר. מאופיין בהרבה סיבובים מהירים על הרחבה.
קוויקסטפ (Quickstep) - בתרגום לעברית "צעד מהיר". כמו שהוא נשמע, זהו ריקוד מהיר ואף קופצני.

הריקודים בקטגוריה הזאת הם מאמריקה ומהמדינות הלטיניות. כאן הלבוש הוא שונה. לגברים יש חופש בלבוש שלהם יחסית לריקודים האירופאים, והנשים לרוב לובשות שמלות קצרות ואפילו משנות ה-2000 ראינו המון בנות זוג מגיעות בביקיני מושקע והבן זוג בלי חולצה.. לכל ריקוד אופי, סגנון וקצב משלו. הריקודים הלטינים נחשבים לשמחים ומשוחררים יותר לעומת הריקודים האירופאים שנחשבים ליותר רציניים.

צ'ה צ'ה צ'ה (Cha cha) - ריקוד קובני במקור. ריקוד חזק אך באותו זמן מנסים להראות את האהבה בין בני הזוג. רגליים תמיד חזקות ומחדדים כל תנועה. גם בריקוד הזה הבת זוג משחקת עם הבן זוג. אך הבן זוג לרוב שולט בה ולא נותן לה לברוח כל כך מהר.
סמבה (Samba) - במקור ריקוד ברזילאי. מהווה חלק אינטגרלי מן הקרנבל בברזיל. רוקדים בקצב הבאונס. ריקוד שמח וקיצ'י.
רומבה (Rumba) - ריקוד שמקורו בקובה, נחשב לריקוד האהבה. בעל הקצב האיטי יחסית לשאר הריקודים הלטינים. בת הזוג מסמלת מאהבת חושנית שלא תמיד תתן לבן זוגה לקחת אותה. היא משחקת איתו; ובן הזוג מנסה להשיג לעצמו דייט).
פאסודובלה (Paso Doble) - מקור הריקוד הוא במלחמות השוורים בספרד. בן הזוג מסמל את המטאדור או את השור והבת זוג מסלמת את השור או את הבד האדום שהמטאדורים מחזיקים בקרבים. כיוון שמקור הריקוד הוא ספרדי הוא משלב בתוכו תנועות שלקוחות מסגנון הפלמנקו הספרדי. לפני הכל הריקוד היה בריקודי סטאנדארט וכשריקודים סלוניים התפתחו הריקוד הגיע ללאטין במקום הטאנגו.
ג'ייב (Jive) - כולל בתוכו תנועות של טוויסט ורוקנרול, ריקוד קופצני ושמח. הבת זוג מגרה את הבן זוג שלה. והבן זוג חייב לרדוף אחרי הבת זוג. הריקוד יוצר משחק בין שני אוהבים.

צילום: ו. שרגא וא. טרביצקיי
וידאו: א. נסטרובסקי

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter