גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

http://www.habama.co.il/
הופעות מוזיקה קלאסית

פסטיבל אילת למוסיקה קאמרית - פברואר 2015 - כרטיס פתוח

ארכיון תאריך: 4 פברואר 2015

משך: שעה וחצי

פסטיבל אילת חוגג עשור
חגיגות העשור לפסטיבל אילת הבינלאומי למוסיקה קאמרית, שיתארח במלון דן אילת, יתאפיינו בתכנית עשירה במיוחד עם שלל אורחים מרחבי העולם: תזמורת קאמרטה ג'נבה עם הצ'לן הדגול סטיבן איסרליס; הרכב הבארוק האיטלקי אקורדונה עם הזמר מרקו ביזלי; מקהלת סולני קלן מגרמניה; רביעיית פיצוויליאם הבריטית עם הזמרת מירה עווד; להקת הפלמנקו של מריה חונקל מספרד; שם-טוב לוי עם מיטב שיריו בעיבודים קאמריים; וכמו תמיד, סולנים מהשורה הראשונה בעולם, פרמיירות בינלאומיות והרבה מוסיקה קאמרית משובחת.
2-7 בפברואר, 2015, מלון דן, אילת
 
מזה עשור שפסטיבל אילת הבינלאומי למוסיקה קאמרית לוקח על עצמו מחויבות להביא לקהל הישראלי את בכירי המוסיקאים בהפקות העכשוויות, המרתקות והרעננות ביותר בעולם. בפברואר הקרוב יחגוג הפסטיבל עשר שנים של מצוינות בתכנית עשירה במיוחד, שמפגישה על הבמות שבמלון דן אילת את מיטב האמנים מרחבי תבל ומישראל:
הפסטיבל יארח לראשונה בישראל את תזמורת קאמרטה ג'נבה בניצוחו וניהולו האמנותי של דויד גריילסאמר ואיתם הצ'לן הדגול סטיבן איסרליס, שיבצע את הקונצ'רטו בדו מג'ור מאת היידן. התזמורת תופיע בשתי תכניות שמשלבות מוסיקה מהבארוק ומהתקופה הקלאסית ותאפשר לקהל ליהנות מביצועיה מלאי החיים, בזכותם היא מוכרת כאחת התזמורות המבוקשות והמרתקות ביותר באירופה.
 
הפסטיבל יארח את אנסמבל אקורדונה ובראשו הזמר מרקו ביזלי והצ'מבליסט גואידו מורינו לשתי תכניות מרתקות: "סיפורים נאפוליטניים" – התכנית החדשה של ההרכב שכוללת סיפורים ומוסיקה מנאפולי לאורך ההיסטוריה, בשילוב הופעת אורח של הרקדנית סילביה פרונה בריקודים נאפוליטניים מסורתיים; ו"הבשורה הטובה", שלוקחת את המאזין למסע בזמן ברחבי איטליה, מימי הביניים ועד לימינו אנו.
 
הפסטיבל יקדיש ערב למשוררת הגרמנייה גרטרוד קולמר, שנחשבת במולדתה לאחת המשוררות הגדולות בכל הזמנים. קולמר, יהודייה ואחייניתו של וולטר בנימין, לא יכלה לממש את כשרונה הגדול מאחר ונספתה בשואה. פסטיבל אילת יקדיש ערב לזכרה ובמרכזו יצירתו של המלחין הבריטי ג'וליאן מרשל, שמבוססת על כתבי המשוררת. לביצוע היצירה המופלאה, שמשלבת בין ג'אז ומוסיקה קלאסית, תגיע מקהלת סולני קלן שתלווה על ידי הצ'לנים פרנסואה סאלק והלל צורי.
 
מקהלת סולני קלן תזכה לפתוח את הפסטיבל בתכנית א-קפלה מיוחדת ששמה במרכזה את נושא "הלילה", החל מתקופת הרנסנס ועד לימינו.
 
שני מוסיקאים שבולטים בעולם המוסיקה הישראלית יתארחו השנה בפסטיבל אילת: שם-טוב לוי יעלה תכנית חדשה ובה מיטב מיצירותיו בעיבודים חדשים שערך לשלישיית כלי קשת, עם לוי עצמו בפסנתר ובשירה; ואילו הזמרת והשחקנית מירה עווד תחבור לאנסמבל המיתרים הבריטי הוותיק רביעיית פיצוויליאם לקונצרט מרתק ובו שילוב בין מוסיקה בריטית מהבארוק בביצוע עווד ומוסיקה פרי עטה בעיבודים מיוחדים להרכב קאמרי.
 
עוד תופיע רביעיית פיצוויליאם בקונצרט ובו "שבע המילים האחרונות לישו" מאת היידן ורביעיית המיתרים מס' 3 מאת שוסטקוביץ' – ידיד ותיק של ההרכב שהתוודה באזניו של בריטן, שפיצוויליאם הוא ההרכב המועדף עליו לביצוע יצירותיו.
 
החצוצרן הווירטואוז ינס לינדמן, שזכה לשבחי הקהל והביקורת בפסטיבל אשתקד, ישוב לאילת והפעם בתכנית ג'אז לילית, כשהוא מלווה בלהקת נגני ג'אז ישראלים מובילים: קטיה טובול, אסף חכימי וגלעד דוברצקי.  
 
סולנים נוספים שבולטים ברשימת משתתפי הפסטיבל הם הפסנתרנים אריק לה סאז' וארנון ארז, הזמרות קלייר מגנאג'י ורוזמרי דנציגר ורבים נוספים.
 
את הפסטיבל יחתום מופע פלמנקו עשיר וחגיגי בביצוע להקת הפלמנקו של מריה חונקל שתגיע מספרד.
 
כמדי שנה יקיים הפסטיבל כיתות אמן, אליהן יגיעו עשרות סטודנטים למוסיקה ממדינות שונות, בהנחיית מורים מבוקשים לכינור- יהושוע אפשטיין, צ'לו- הילל צורי ופראונסוואה סאלק, חצוצרה- ינס לינדמן, ופסנתר – ארגון ארז ודוד גרסהימר.

כיתות אמן
הפסטיבל יחבור לסדנת הקשר הווקאלי וינה-תל אביב – בין תאריכים 2-6 לפברואר סדנת זמרים אוסטרית-ישראלית שמכשירה זמרי אופרה ברמה הגבוהה ביותר עם סילביה גרינברג ודייויד ארונסון מבית האופרה של וינה ועם רוזמרי דנציגר. כמו כן, חברים ממקהלת סולני קלן יעבירו כיתות אמן למקהלות.
וזמרים ממקהלת סולני קלן יעבדו עם מקהלת קונס. ב2-3 לפברואר. 

הפסטיבל גאה להמשיך את שיתוף הפעולה הפורה עם מלון דן אילת. הקונצרטים יערכו בשני אולמות המלון: אולם תרשיש ואולם הכחול הגדול. 

תוכנית מלאה:
פסטיבל אילת למוסיקה קאמרית
לאוניד רוזנברג, מייסד ומנכ"ל
2-7 לפברואר, 2015

יום ד' 4.2.2015

קונצרט מס' 1 - Carpe Noctem (נצל את הלילה)
17:00 – אולם תרשיש

מקהלת סולני קלן בתכנית שמציגה יצירות שעוסקות בלילה, מאת מלחינים שונים, בהם ברהמס, פרסל, ג'זואלדו, פולנק, באך ואחרים.
מקהלת סולני קלן. מנצח המקהלה: אנסגר איימן
 
קונצרט מס' 2 - סיפורים נאפוליטניים - קונצרט פתיחת הפסטיבל
21:00 – אולם הכחול הגדול

הרכב הבארוק האיטלקי "אקורדונה" הכולל עשרה נגנים וזמרים, בתכנית של סיפורים ומוסיקה מנאפולי לאורך ההיסטוריה: מוסיקה נוסטלגית, מוסיקה לריקודים ועוד. הופעת אורח של הרקדנית סילביה פרונה בריקודים איטלקיים-נאפוליטניים מסורתיים. 
אנסמבל אקורדונה (איטליה)
גואידו מוריני: צ'מבלו, פסנתר, ניצוח
מרקו ביזלי: שירה
סילביה פרונה: רקדנית
 
יום ה', 5.2.2015

קונצרט מס' 3 - פנטזיות
11:00 – אולם תרשיש

רסיטל פסנתר ובו מוסיקה מאת בטהובן ושומאן
אריק לה סאז': פסנתר (צרפת)

 
קונצרט מס' 4 - קונצרט סיום של משתתפי כיתות האמן
14:00 – אולם תרשיש


קונצרט מס' 5 - הבשורה הטובה
17:00 – אולם תרשיש

"הבשורה הטובה" הינה תכנית שמציגה את כל התכונות המוסיקליות והפרשניות של אקורדונה. החל ממזמורים גריגוריאנים ועד למונטוורדי, מהטרנטלות העתיקות של סלנטו ועד למוסיקה שחיבר מנצח ההרכב גואידו מוריני. קולו של מרקו ביזלי סוחף את המאזין לגילוי הרפרטואר הנהדר.
אנסמבל אקורדונה (איטליה)
גואידו מוריני: צ'מבלו, פסנתר, מנצח
מרקו ביזלי: שירה
 
קונצרט מס' 6 - מלוכת הצ'לו
21:00 – באולם הכחול הגדול

גדול צ'לני תקופתנו, סטיבן איסרליס, בביקור נדיר בישראל, יתארח על ידי התזמורת "קאמרטה ג'נבה" בניצוחו של דוד גריילסאמר. בתכנית: מוסיקה מאת מוצרט, היידן, מרן מרה וליגטי.
תזמורת קאמרטה ג'נבה (שווייץ)
דוד גריילסאמר: מנצח  
סטיבן איסרליס: צ'לו (בריטניה)
 
קונצרט מס' 7 - דקה לחצות
23:00 – אולם תרשיש

החצוצרן האמריקאי הוירטואוז ינס לינדמן חוזר בתכנית ג'אז לילית עם שלישיית ג'אז מישראל ומארה"ב.
ינס לינדמ: חצוצרה
קטיה טובול: פסנתר
אסף חכימי: בס
גלעד דוברצקי: כלי הקשה
 
יום ו', 6.2.2015

קונצרט מס' 8 - דואו פרנסיז
11:00 – אולם תרשיש

הצ'לן פרנסואה סאלק והפסנתרן אריק לה סאג', בקונצרט שמוקדש כולו למוסיקה מארץ מולדתם, צרפת. מוסיקה מאת פולנק, דביסי, פורה וויירן. 
אריק לה סאז': פסנתר (צרפת)
פרנסואה סאלק: צ'לו (צרפת)

קונצרט מס' 9 - שבע מילים אחרונות
14:00 – אולם תרשיש

רביעיית המיתרים הבריטית פיצוויליאם תציג את יצירתו המונומנטלית של היידן "שבע מילים אחרונות" ורביעיית מיתרים מס' 3 מאת שוסטקוביץ'. .
רביעיית פיצוויליאם (בריטניה)
 
קונצרט מס' 10 - מתוך החשיכה
17:00 – אולם תרשיש
 
"מתוך החשיכה" - מוסיקה מאת ג'וליאן מרשל על פי טקסטים של אחת המשוררות הגדולות של גרמניה במאה ה-20, גרטרוד קולמר, שנרצחה בשואה. עוד בקונצרט: בכיאנס ברזיליירס מאת וילה לובוס, רקוויאם של פופר ועוד.
מקהלת סולני קלן
רוזמרי דנציגר: סופרן (ישראל-נורווגיה)
קלייר מגנאג'י: סופרן
פרנסואה סאלק: צ'לו (צרפת)
הלל צרי: צ'לו (ישראל)
צבי אורליאנסקי: צ'לו (ישראל)
 
קונצרט מס' 11 - משכנו של השטן 
21:00 – אולם הכחול הגדול

קאמרטה ג'נבה
דוד גריילסמר
: מנצח ופסנתרן  (שוייץ)
תזמורת קאמרטה ג'נבה עם מנצחה, דוד גריילסאמר בפסנתר בתכנית של מוסיקה מאת מוצרט, פרסל, בוקריני, וראמו.
 
שבת 7.2.2015

קונצרט מס' 12 - דיוקנאות
11:00 – אולם תרשיש

סגל כיתות האמן מגישים קונצרט ובו מוסיקה קאמרית 
יהושע אפשטיין: כינור
ארנון ארז: פסנתר
הלל צרי: צ'לו
מיצירות שומאן, מנדלסון וברהמס
 
קונצרט מס' 13 - שם טוב לוי ושלישיית כלי קשת
14:00 – אולם תרשיש

שם טוב לוי ושלישית כלי קשת
שם טוב לוי: קלידים, חליל ושירה
יעל ברולסקי: כינור
יעל פטיש: ויולה
שירה מני סרור: צ'לו
שם טוב לוי, מהיוצרים הבולטים והמרכזיים בתרבות הישראלית, במופע מיוחד של מיטב שיריו שהלחין לאורך השנים, בעיבודים לפסנתר ושלישיית מיתרים. חגיגה של איכות מוסיקלית והנאה צרופה. בין השירים שיבוצעו: בלילות הסתיו (דוד פוגל), עוד נפגש (אריק איינשטיין), יכול להיות שזה נגמר (יונתן גפן), הנסיך הקטן (יונתן גפן), טווס הזהב, שובי לביתך (דליה רביקוביץ), ועוד. כמו כן ינוגנו קטעים מיצירות קלסיות מאת באך, פיצולה, ופיוטים של אבן עזרא, ויהודה הלוי.
  
קונצרט מס' 14 - מזרח ומערב
17:00 – אולם הכחול הגדול

רביעיית פיצוויליאם מבריטניה מארחת את הזמרת מירה עוואד לתכנית שמשלבת בין המוסיקה של עוואד בעיבודים לרביעיית מיתרים, לבין מוסיקה מתקופת הבארוק בביצועה של עוואד.
רביעיית פיצוויליאם (בריטניה)
מירה עוואד (ישראל)
 
קונצרט מס' 15 - פלמנקו נטורל
21:00  אולם הכחול הגדול
מריה חונקל, מרקדניות הפלמנקו המובילות של ספרד, עם רקדנים ונגנים, במופע פלמנקו סוער ומיוחד לרגל חגיגות העשור של פסטיבל אילת.
הרכב הפלמנקו של מריה חונקל (ספרד) מארח את הרקדן דוד פניאגואה (ספרד) 
את הקונצרטים ינחה יוסי שיפמן
 
כיתות אמן 2015
פסטיבל אילת הבינלאומי למוסיקה קאמרית מזמין אתכם להשתתף בכיתות אמן עם מוסיקאים ופרופסורים מהמובילים בעולם, לנגן בהרכבים קאמריים, להופיע בקונצרטים, וכל זאת על רקע הנופים המרהיבים של אילת. השנה לראשונה תתקיים באילת הסדנה הווקאלית הבינלאומית "הקשר הווקאלי וינה-תל אביב". השיעורים יתקיימו בין ה-2 ועד ל-7 בפברואר.

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter